System CAN





CAN ogólnie

Myślą przewodnią podczas tworzenia tego oprogramowania była maksymalna automatyzacja zadań powtarzalnych i uproszczenie najczęściej wykonywanych czynności. Stworzenie aplikacji, która zaoszczędzi ...

czytaj więcej

ewidencja transportów

Zasadnicza część oprogramowania dedykowanego dla firm transportowych to ewidencja transportów. Oprogramowanie CAN to łatwy sposób na: dodawanie transportów ...

czytaj więcej

komunikaty/przypomnienia

Prowadzenie firmy transportowej wiąże się z ogromem rzeczy do zapamiętania, rzeczy których przegapienie wiązać się może z dotkliwymi konsekwencjami zarówno finansowymi jak i karnymi. Właśnie ...

czytaj więcej

finanse

Oprogramowanie CAN pozwala na generowanie, zapisywanie oraz wydruk następujących dokumentów: Faktury, Na pojedyncze transporty, Zbiorcze ...

czytaj więcej

diety

Moduł pozwala wystawiać diety kierowcom. Wystarczy podać datę początkową i końcową na podstawie, której system automatycznie określi ilość dni, sprawdzi jaka stawka diety panuje w danym kraju oraz przeliczy ...

czytaj więcej

koszty pojazdów

Moduł kosztów zapewnia narzędzia do ewidencji wydatków związanych z utrzymaniem konkretnych pojazdów, inwestycji czy pracowników. Dzięki temu możemy np. porównać jakie są średnie koszty ...

czytaj więcej

moduł paliwowy

Dzięki temu modułowi System CAN pozwoli na import danych ze stacji paliwowych własnych oraz komercyjnych, a co za tym idzie otworzy szerokie możliwości analiz, takie jak: przegląd tankowań, po kierowcach, po ciężarówkach, po dacie, po stacji benzynowej ...

czytaj więcej

import/eksport danych

Transport danych do innych narzędzi i zewnętrznego oprogramowania powinno być istotną funkcjonalnością każdego oprogramowania, a w szczególności oprogramowania dedykowanego dla firm ...

czytaj więcej

moduł raportów

Dane gromadzone w systemie zarządzania firmą transportową to potęga i ogromna wartość dająca wielkie możliwości. Sumienne ich wprowadzanie oraz umiejętne wykorzystanie gwarantuje zysk w wielu ...

czytaj więcej

CRM

Myślą przewodnią podczas tworzenia tego oprogramowania była maksymalna automatyzacja zadań powtarzalnych i uproszczenie najczęściej wykonywanych czynności. Stworzenie aplikacji, która zaoszczędzi ...

czytaj więcej

GPS

Myślą przewodnią podczas tworzenia tego oprogramowania była maksymalna automatyzacja zadań powtarzalnych i uproszczenie najczęściej wykonywanych czynności. Stworzenie aplikacji, która zaoszczędzi ...

czytaj więcej

list przewozowy CMR

tekst w przygotowaniu ...

czytaj więcej


CAN ogólnie



Myślą przewodnią podczas tworzenia tego oprogramowania była maksymalna automatyzacja zadań powtarzalnych i uproszczenie najczęściej wykonywanych czynności. Stworzenie aplikacji, która zaoszczędzi czas użytkownika podczas rutynowych operacji, tak żeby w swojej pracy mógł skupić się na rozwiązywaniu problemów nietypowych, które pojawiają się bardzo często. Właśnie dlatego proces rozwoju Systemu Transportowego CAN bazował na ciągłej integracji powstającego produktu z rzeczywistymi użytkownikami. Ścisła współpraca z ludźmi z branży transportowej pozwoliła rozwinąć się naszemu produktowi do ostatecznego kształtu.


Sprzedawane masowo „uniwersalne” oprogramowanie wdrażane jest przy małym nakładzie pracy ze strony Producenta oprogramowania za to dużo czasu muszą poświęcić przyszli Użytkownicy na poznanie oraz dostosowanie swoich zwyczajów oraz procesów do działania systemu.CAN jest zaprojektowany w sposób elastyczny oraz podzielony na samodzielne komponenty. Krótko mówiąc jest to zestaw narzędzi, które dopasujemy do warunków i specyfiki funkcjonowania Państwa Firmy. Przejście na System Transportowy CAN nie wiąże się z koniecznością wymiany innego oprogramowania, na przykład systemu księgowego. W tej chwili CAN komunikuje się z popularnymi programami księgowymi takimi jak Rewizor GT firmy Insert czy Insignum firmy Kolporter, ale możemy zapewnić integrację z dowolnym oprogramowaniem. Nasz produkt potrafi się również komunikować z systemami nawigacji GPS takimi jak TOMTOM WORK, CarrierWeb, Automonitoring, CMA oraz ze sieciami stacji paliw (m .in. Orlen, Shell, AS24).


Bezpieczeństwo

Taka ilość informacji w jednym miejscu może przyprawić o ból głowy nawet najtęższe umysły. Zdajemy sobie sprawę, że niektóre z nich są bezcenne. Utrata listy kontrahentów, wyciek cenników czy tabel rabatów mogłyby być bardzo dotkliwe, dlatego szczególną uwagę przywiązaliśmy do zagadnień bezpieczeństwa i to nie tylko ze względu na zagrożenie ataku z zewnątrz, ale również od wewnątrz firmy. Wszelkie operacje dokonywane w systemie są rejestrowane i nie pozostają anonimowe, ponieważ w sposób transparentny dla Użytkownika są logowane w bazie danych. Poza tym konta Użytkowników charakteryzują się różnym poziomem uprawnień. Dzięki temu możemy zapewnić dostęp do modułu raportowego i statystyk tylko kadrze zarządzającej. Dodatkowo CAN jest czuły na błędy ludzkie i chroni Użytkowników przed niektórymi oczywistymi pomyłkami takimi jak podanie daty początkowej późniejszej od daty końcowej podczas dodawania nowego transportu lub wystawieniem kolejnego zlecenia dłużnikowi.


Skąd nazwa

Nazwa CAN wzięła się od angielskiego słowa can Czyli po pierwsze "móc", co symbolizuje potencjał Systemu oraz jego możliwości rozbudowy, a po drugie od innego znaczenia tego słowa, czyli pojemnik, ponieważ zbiera on dane z wielu dziedzin oraz z różnych systemów i zamyka oraz przetwarza je w jednym miejscu. Zabezpieczenie, przechowywanie oraz możliwość wygodnego i wydajnego dostępu do ogromnej ilości informacji było priorytetem podczas rozwoju systemu.

Co wyróżnia System Transportowy CAN:

  • Bezpieczeństwo
  • Elastyczność
  • Modułowa budowa
  • Wielodostęp
  • Integracja z systemami nawigacji GPS
  • Integracja z sieciami stacji paliw
  • Integracja z dodatkowym oprogramowaniem
  • Różne poziomy uprawnień w dostępie do danych w systemie
  • Możliwości rozwoju oprogramowania zgodnie z sugestiami klienta
  • Fachowy serwis
  • list przewozowy CMR

Cechy szczególne Systemu Transportowego CAN

Możliwość wspólnego rozwoju oprogramowania. Jeżeli Państwa potrzeby wykraczają poza standardowe zastosowanie oprogramowania i potrzebujecie wprowadzić nowe funkcjonalności- jesteśmy gotowi do współpracy. Nauczeni doświadczeniem, że najlepsza reklama to zadowolony Klient, a najlepszy Zleceniodawca, to taki, który dobrze zna swoje potrzeby wiemy, że taka kooperacja musi okazać się bardzo owocna. Dlatego warto zaznaczyć, ze CAN nie jest zamknięty na nowe pomysły i koncepcje dalszego rozwoju.

Dlaczego CAN

Jeżeli Państwa Firma dynamicznie się rozwija, szuka rozwiązania szytego na miarę Swoich potrzeb, spełniającego nowoczesne standardy europejskie, to właśnie CAN jest stworzony z myślą o Państwa Firmie.

Konstrukcja modułowa

Oprogramowanie CAN jest systemem modułowym, co zapewnia elastyczność i dopasowanie do aktualnych potrzeb. W praktyce oznacza to, żemogą Państwo wyposażyć swoją Firmę w odpowiedno dobrany zestaw narzędzi. Dla przykładu można podać, że każda Firma transportowa prowadzi ewidencje swoich zleceń i moduł za to odpowiedzialny stanowi ważną część oprogramowania. Jeżeli posiada również własną flotę, to System Transportowy CAN jest wyposażony w moduły zarządzania pojazdami oraz kierowcami. Na tym nie koniec- w miarę potrzeb możemy dodać moduł zarządzania kosztami, raportowania, paliwowy itp.



ewidencja transportów



Zasadnicza część oprogramowania dedykowanego dla firm transportowych to ewidencja transportów. Oprogramowanie CAN to łatwy sposób na:


  • dodawanie transportów
  • kopiowanie/dublowanie transportów
  • Modułowa budowa
  • wyszukiwanie transportów
  • wydruk zleceń/listów przewozowych
  • przyjmowanie faktur od podwykonawców
wzór listu przewozowego generownego w systemie CAN
Przykładowy list przewozowy
(kliknij aby powiększyć)



komunikaty/przypomnienia



Prowadzenie firmy transportowej wiąże się z ogromem rzeczy do zapamiętania, rzeczy których przegapienie wiązać się może z dotkliwymi konsekwencjami zarówno finansowymi jak i karnymi. Właśnie z tego powodu wyposażyliśmy nasze oprogramowanie w Moduł Komunikatów i Przypomnień. Poinformuje nas o nie zapłaconej w terminie fakturze, upływającym terminie badań okresowych pracownika czy ubezpieczenia ciężarówki oraz automatycznie ostrzeże nas przed wystawieniem zlecenia kontrahentowi, który zalega z płatnościami lub ma niekompletne dane księgowe.


W skrócie narzędzie pozwoli nam na dodawanie przypomnień o terminach:


  • badania technicznego naczepy
  • badania technicznego ciągnika
  • końca ubezpieczenia OC/AC
  • legalizacji tachografów


oraz automatyczne wygeneruje komunikaty o:


  • upływającym terminie faktury
  • braku wystawionej faktury
  • przekroczonym spalaniu paliwa
  • nierentowanych kierunkach
  • a także inne zdefiniowane przez użytkownika


finanse



Moduł finansowy zajmuje się pilnowaniem naszych finansów. Dzięki rozbudowanym wydrukom, w skład których wchodzą:


  • Faktury
  • Faktury korygujące
  • Noty obciążeniowe
  • Noty odsetkowe
  • Wezwania do zapłaty
  • Kompensaty
wzór faktury generownej systemie CAN PL wzór noty obciążeniowej wydrukowanej w CAN TMS wzór noty odsetkowej wydrukowanej w CAN TMS
Przykładowa faktura
(kliknij aby powiększyć)
Przykładowa nota obciążeniowa
(kliknij aby powiększyć)
Przykładowa nota odsetkowa
(kliknij aby powiększyć)

System CAN w ramach modułu finansowego może obsłużyć wiele przypadków handlowych pojawiających się w codziennej pracy logistyka. Dzięki systemowi wystawiania faktur dla płatników oraz przyjmowania faktur od przewoźników wraz z modułem bankowym pozwala śledzić opóźnienia nie tylko w płatnościach od naszych kontrahentów, ale również pozwala monitorować płatności dokonywane naszym podwykonawcom. O wszelkich zagrożenia płatności, użytkownik informowany jest w przejrzysty sposób w oknie komunikatów.



diety



Moduł pozwala wystawiać diety kierowcom. Wystarczy podać datę początkową i końcową na podstawie którejsystem automatycznie określi ilość dni, sprawdzi jaka stawka diety panuje w danym kraju oraz przeliczy waluty po średnim kursie NBP z wybranego dnia. Dzięki temu modułowi można jednorazowo wystawić dietę za kilka kursów kierowcy, kwoty zostaną automatycznie zsumowane i zestawione na jednym druku, a pracownik kadr będzie miał więcej czasu na rozwiązywanie problemów nietypowych pojawiających się w codziennej pracy



koszty pojazdów



Moduł kosztów zapewnia narzędzia do ewidencji wydatków związanych z utrzymaniem konkretnych pojazdów, inwestycji czy pracowników. Dzięki temu możemy np. porównać jakie są średnie koszty utrzymania ciężarówek tej samej klasy i w tym samym wieku, ale od różnych producentów. Narzędzie pozwoli również ustawiać przypomnienia na wydatki o charakterze cyklicznym lub znanym czasie powtórnego wystąpienia danego kosztu. Wymiana oleju czy ogumienia w samochodzie lub odnowienie badań okresowych pracownika ma charakter powtarzalny, a więc program podczas dodawania kosztu w tej kategorii zaproponuje nam ustawienie przypomnienia na kolejną operację tego typu. Przypomnienie może pojawić się po upływie określonego czasu lub w przypadku samochodów po przejechaniu określonej ilości kilometrów.




moduł paliwowy



Dzięki temu modułowi System CAN pozwoli na import danych ze stacji paliwowych własnych oraz komercyjnych, a co za tym idzie otworzy szerokie możliwości analiz, takie jak:


  • „miksowanie”
  • raportowanie
  • wykresy spalania
  • alerty o przekroczeniu spalania
  • przegląd tankowań
    • po kierowcach
    • po ciężarówkach
    • po dacie
    • po stacji benzynowej


import/eksport danych



Transport danych do innych narzędzi i zewnętrznego oprogramowania powinno być istotną funkcjonalnością każdego oprogramowania, a w szczególności oprogramowania dedykowanego dla firm transportowych. Czym byłby program do zarządzania firmą transportową, w tym wystawiania zleceń, prowadzenia ewidencji kosztów itp. bez możliwości eksportu danych do programu księgowego? CAN zapewnia możliwość łatwego wyeksportowania dowolnej ilości wygenerowanych w nim faktur prosto do programu księgowego, którego Twoja firma używa. Pracownik nie musi tracić czasu na przepisywanie tych samych danych z jednego formularza do drugiego, a czas w ten sposób zaoszczędzony może wykorzystać na kreatywne rozwiązywanie problemów pojawiających się każdego dnia w pracy. Ponadto w sytuacji kiedy chcemy przekazać wybrane dane klientowi lub kontrahentowi, w Systemie CAN możemy je w prosty sposób wyeksportować do popularnych formatów takich jak PDF, który łatwo wysłać e-mailem lub wydrukować. A kiedy zapragniemy w efektowny sposób wykonać i zaprezentować skomplikowane analizy sytuacji w firmie, CAN pozwoli nam na eksport danych liczbowych do programów takich jak MS Excel. Jak dużo pracy wymagało by wdrożenie nowego systemu w firmie bez możliwości importu danych? W przypadku zmiany systemu informatycznego w firmie mamy nierzadko do czynienia z problemem przeniesienia ogromnej ilości informacji z dotychczasowego na nową platformę. Dzięki funkcji importu danych, System Transportowy CAN nie wymaga żmudnego wprowadzania pojedyńczo każdego kontrahenta ze starej bazy danych do nowej. Odbywa się to w sposób zautomatyzowany. Należy pamiętać , że kartoteka kontrahentów to tylko przykład, wdrożenie oprogramowania CAN zakłada płynne przeniesienie również ewidencji pojazdów, kartoteki pracowników i wielu innych rzeczy.



moduł raportów



Dane gromadzone w systemie zarządzania firmą transportową to potęga i ogromna wartość dająca wielkie możliwości. Sumienne ich wprowadzanie oraz umiejętne wykorzystanie gwarantuje zysk w wielu płaszczyznach. Temu właśnie służy moduł raportowania i statystyk. W sposób skondensowany i przejrzysty przedstawi różnego rodzaju podsumowania w tabelach i na wykresach. Wykresy są w tym aspekcie bardzo przydatne, ponieważ ukazują kwintesencję tego co najistotniejsze i dają obraz sytuacji już w kilka sekund po ich obejrzeniu. Dane porównawcze pozwalają przewidywać trendy w przyszłości oraz wyciągać wnioski na bieżąco. Dobrze jest wiedzieć jak w ciągu roku rozkłada się obłożenie zleceniami, żeby móc dobrze zaplanować działania organizacyjne. Pomocne może również okazać się porównanie spalania różnych kierowców/ciężarówek na tej samej trasie czy kosztów utrzymania pojazdów w różnym wieku. Te i wiele innych statystyk można wyczytać za pomocą omawianego modułu z Systemu Transportowego CAN.


Moduł raportowania Systemu Transportowego CAN, to w skrócie:


  • raport spalania
  • raport ilości/wartości kursów dla płatników
  • raport ilości/wartości kursów dla podwykonawców
  • raport ilości kursów, przebiegu kierowców/ciężarówek
  • raport pracy własnych spedytorów
  • raporty dzienne/tygodniowe/miesięczne/roczne


CRM



Moduł CRM - Client Resource Management - zawiera funkcje:


  • prowadzenia indywidualnej historii kontaktów z każdym kontrahentem
  • dodawanie kontrahentom preferowanych kierunków kursów
  • wyszukiwanie kontrahenta preferującego dana trasę na podstawie kodów pocztowych
  • wyswietlanie dla kontrahenta przejechanych kilometrów, ilość kursów, średnia odległość, średnia cena, średnia cena za km, wszystko z podziałem na kolejne miesiące
  • sortowanie kontrahentów ze względu na ich rentowność


GPS



Element oprogramowania odpowiadający za komunikację z urządzeniami GPS. Pozwala na odczytywanie i archiwizowanie w systemie CAN danych pochodzących z nawigacji GPS zainstalowanych w pojazdach firmowej floty. Dysponowanie parametrami położenia, prędkości itp. danego pojazdu w czasie rzeczywistym daje dyspozytorowi ogromne możliwości w efektywnym zarządzaniu flotą. Ponadto system pozwala na komunikację z kierowcami, poprzez wysyłanie komunikatów tekstowych, które wyświetlą się w nawigacji GPS zainstalowanej w kabinie kierowcy. W ten sposób można kierowce poinformować o modyfikacji trasy, dodatkowym miejscu załadunku itp. Wiadomość taka jest wyposażona w mechanizm sprzężenia zwrotnego w postaci np. przycisków "Akceptuj", "Odrzuć". Jeżeli kierowca wybierze jedną z opcji, natychmiast zostanie to odnotowane w systemie TMS CAN.



CMR to międzynarodowy list przewozowy



Dokument ten jest podstawowym dokumentem, na podstawie którego odbywa się przewóz towarów oraz jednocześnie potwierdzającym zawarcie umowy przewozu. Dokument CMR wystawiany jest zawsze w 3 lub 4 egzemplarzach:

  • czerwony druk dla nadawcy
  • niebieski druk dla odbiorcy
  • zielony druk dla przewoźnika
  • czarny druk dla drugiego przewoźnika (opcjonalny)
wzór druku CMR wydrukowanego w CAN TMS
Przykładowy wydruk CMR
(kliknij aby powiększyć)

Każdy z druków ma taką samą moc prawną. Podstawowe informacje znajdujące się w liście CMR dotyczą: nadawcy, przewoźnika, odbiorcy, towaru, terminu i miejsca nadania, przewidzianego miejsca dostawy, kosztów związanych z przewozem, instrukcje niezbędne do załatwienia formalności celnych oraz wykaz dokumentów wręczonych kierowcy. Wszystkie strony mają możliwość wnoszenia zmian w liście przewozowym, natomiast za szkody i koszty wynikające z podania złych lub niejasnych danych odpowiada nadawca. CMR jest wypełniany w języku kraju nadania, jest dokumentem imiennym, nieprzenośnym.


Zobacz więcej



Copyright 2010 © Wszelkie prawa zastrzeżone.
Prodefinity - Oprogramowanie dla firm
52-213 Wrocław
Nenckiego 136a
E-mail: biuro@systemcan.pl